Style Switcher

Layout options
  • Boxed Layout
  • Full Width Layout
Primary Color

 قبل از هر چیز به این نکته دقت کنیم که ممیز اداره مالیات پیش از اینکه ممیز باشد ، یک حسابدار و یک حسابرس است . بنابراین با او به زبان حسابداری حرف بزنید .

هر شخصی (حقوقی و حقیقی ) چه بخواهد و چه نخواهد اداره مالیاتی به نمایندگی از طرف دولت یکی از سهامدارن اوست . و اتفاقا قدرت زیادی در تصمیم گیری‌ها دارد و خواسته‌هایش را از طریق قانون ، به شرکتها و اشخاص تحمیل می‌کند !

در نتیجه بجز موارد معاف که در قانون آمده ، باید پذیرفت اگر شرکت هستیم اداره مالیات در 25% سود شرکت ما شریک است . وقتی می‌پذیریم ممیز مالیاتی از طرف یکی از سهامداران ما آمده ، در گام اول حس بدی نسبت به او نداریم .

او یک حسابرس است که آمده حسابهای ما را ببیند و طبیعی است مثل هر حسابرس دیگری ، هیچ ثبتی را بدون مدارک و مستندات لازم از ما نمی‌پذیرد . بنابراین جدالی وجود ندارد ، مساله شخصی‌ای بین دو طرف نیست ، او نیامده شرکت ما را سر بِبُرد !

لطفا حسابها و مستندات را مرتب شده تحویل ممیز بدهید .

احتمالا اگر ممیز مالیاتی ببیند حسابهای شما گیج کننده است ، این حس به او دست می‌دهد که شما دارید چیزی را از او مخفی می‌کنید و صادقانه برخورد نمی‌کنید .

اجازه ندهید اشخاص ناآگاه به امور مالی ( مهم نیست این اشخاص چه سمتی در شرکت دارند . حتی مدیرعامل محترم شرکت ) در جلسه رسیدگی مالیاتی صحبت کنند .

چون حرفهای غیرمرتبط در جلسه رسیدگی ذهن ممیز را آشفته می‌کند و علاوه براین وقت جلسه را هم می‌گیرد.

اگر تیم حسابداری دارید و قصد دارید با اعضای تیم تان در جلسه رسیدگی باشید . لطفا قبل از جلسه وظایف هر عضو را مشخص کنید . این کار باعث میشود مدارکی که ممیز مطالبه می‌کند بدون تاخیر به او داده شود و بهتر بتوانید از شرکت تان دفاع کنید .

 

 

با تمام این حرفها بعید است جلسه رسیدگی مالیاتی یک جلسه مذاکره برنده برنده باشد . این جلسه یک جلسه رقابتی است ، زیرا هر یک ریالی که به عدد مالیات اضافه می‌شود ، از جیب شرکت شما می‌رود .

پس مهم است که به امضاء‌هایی که در پایان جلسه رد و بدل می‌شود و جملاتی که در زیر این امضاء‌ها نوشته می‌شود کاملا دقت و نظارت کنید .

حرف آخر اینکه اساسی ترین نقش را اول آمادگی قبل جلسه (منظورمان در طول سال مالی است) و بعد رفتار شما درجلسه رسیدگی ایفا می‌کند . به هر حال فضای خوشایند و دوستانه در جلسات باعث گرمی و صمیمیت است . و معمولا صمیمی بودن و خوش برخورد بودن به اخمو بودن و رفتارهای خشک و سرد با دیگران ارجحیت دارد . البته نقش شانس را هم نباید نادیده گرفت . J

 

 

نوشتن دیدگاه